Stillingsannonse

Kommunalsjef økonomi

Tinn kommune har ca. 5500 innbyggere og ligger øverst i Telemark med Gaustatoppen og Hardangervidda som nærmeste naboer og med byen Rjukan som kommunesenter. Kommunen har et aktivt og variert næringsliv, et godt utdanningstilbud, og kan by på et allsidig tilbud innenfor kulturliv, idrett og friluftsliv. Reiselivet i kommunen er i sterk utvikling med en rekke enestående attraksjoner. Rjukan er på UNESCOs verdensarvliste for sin arkitektur og godt bevarte industrihistorie. Tinn er en framtidsrettet kommune som prioriterer tiltak som videreutvikler kommunen. Tinn kommune har et meget godt tjenestetilbud som vi ønsker å videreføre og styrke

Nysgjerrig, analytisk og operativ økonomisjef i en kraftkommune? 

På Rjukan startet det for over 100 år siden et industrieventyr som endret verden. Tinns kraftressurser skaper fortsatt vekst og utvikling, nå også innenfor oppdrettsnæring, datalagring, produksjon av hydrogen og gjennom Sirkulære Rjukan der kommune og lokalt næringsliv bidrar til det grønne skiftet. Tinn kommune er opptatt av å legge til rette for nytt, lokalt, bærekraftig næringsliv. Kraftinntektene gjør det mulig å kunne skape det gode liv for Tinns innbyggere og dermed økt bostedsattraktivitet. Men også kommuner med gode kraftinntekter trenger god økonomistyring. Til å lede dette arbeidet og de ansatte tilknyttet Tinn kommunes økonomiavdeling, søker vi nå: 

Kommunalsjef økonomi  

Som kommunalsjef økonomi vil du inngå i kommunedirektørens strategiske ledergruppe og lede kommunens økonomiavdeling bestående av 7 medarbeidere. 

Du vil her få en sentral rolle i kommunens arbeid med langsiktig økonomisk planlegging og utvikling slik at kommunen er tilpasset framtidas rammer og behov. Du vil jobbe tett sammen med kommunedirektøren og de andre kommunalsjefene. 

Stillingen omfatter et spekter av oppgaver, alt fra langsiktige økonomiplaner, budsjettarbeid, finansforvaltning og økonomiske analyser til løpende økonomioppfølging, rapportering og offentlige anskaffelser. 

Ledelse og utvikling av økonomiavdelingen, videreutvikling av økonomiprosesser, kompetansebygging og utarbeidelse av gode beslutningsgrunnlag for kommunedirektør og folkevalgte, er eksempler på andre sentrale oppgaver. 

Ønsket bakgrunn/erfaring 

  • Relevant økonomiutdannelse på høyskole- eller universitetsnivå
  • Erfaring innenfor økonomistyring og budsjettarbeid 
  • Kjennskap til kommuneøkonomi og kommuneregnskap er en fordel
  • Erfaring med kraftforvaltning herunder konsesjonskraftspørsmål eller interessert i å lære seg dette feltet
  • Ønskelig med noe ledererfaring 

I tillegg til disse kriteriene, vil vi i rekrutteringsprosessen også legge vekt på både personlige egenskaper og lederegenskaper som skal til for å lykkes i stillingen. 

Som kommunalsjef økonomi, vil du få en selvstendig, utfordrende og variert stilling med gode utviklingsmuligheter. Du vil ha det overordnede ansvaret for økonomistyring i en kommune med velordnet økonomi og et spennende framtidsbilde. Du vil jobbe sammen med dyktige og engasjerte medarbeidere.

Gjennom vårt interkommunale samarbeid i Kongsbergregionen, vil du inngå i et bredt fagmiljø innen økonomiområdet. Her vil du kunne diskutere og utveksle erfaringer med andre i tilsvarende roller. 

Kommunen kan være behjelpelig med å skaffe bolig dersom det skulle være ønske om det. For nærmere kontakt om stillingen kontakt gjerne kommunedirektør Terje Kili, mob. 920 31 791 eller vår rådgiver i Skagerak Consulting Jan Sebjørnsen Storstein, 950 09 444.

Søknad med CV registreres i kommunens digitale søknadssystem, gjerne så raskt som mulig og senest innen søknadsfristens utløp: 09.09.2024

Du kan fram til søknadsfristens utløp ta kontakt med oss på konfidensiell basis og få informasjon om stillingen. 

I likhet med alle andre offentlige stillinger, vil det for denne stillingen bli utarbeidet en søkerliste som gir informasjon om navn, kjønn, kommune og alder på alle som søker på stillingen. Denne søkerlisten vil i utgangspunktet ikke sendes ut, men vil være offentlig og derfor tilgjengelig for alle som ber om innsyn. Det er mulig å søke om å slippe å stå på den offentlige søkerlisten, men kravene er strenge. Ønsker du at navnet ditt ikke skal stå på denne listen, må du krysse av og begrunne dette i det elektroniske søknadsskjemaet. Dersom søknaden ikke innvilges, vil du få mulighet til å trekke deg fra prosessen. For å unngå bedrageriforsøk, vil vi presisere at vi aldri ber om BankID-informasjon i søknadsprosessen. 

SØK PÅ STILLINGEN HER

Tinn kommune 
Tinn kommune har rundt 5500 innbyggere og ligger øverst i Telemark med Hardangervidda som nærmeste nabo og med byen Rjukan som kommunesenter. Kommunen har et variert næringsliv, et godt utdannings tilbud og vi kan by på et allsidig tilbud innenfor kulturliv, idrett og friluftsliv.
Reiselivet i kommunen er i sterk utvikling med en rekke enestående attraksjoner. Rjukan er på UNESCO`s verdensarvliste for sin arkitektur og godt bevarte industrihistorie. Tinn skal være en framtidsrettet kommune og vi ønsker å prioritere tiltak som videreutvikler kommunens service.
Tinn kommune har et meget godt tjenestetilbud som vi ønsker å videreføre og styrke.
Tinn kommune er en ”to-nivå” kommune der ansvar, myndighet og praktisk arbeidet knyttet til daglig drift ligger i den enkelte enhet. Arbeidsforholdet reguleres av gjeldende lov og avtaleverk samt lokale retningslinjer og reglement. 
Vi er opptatt av mangfold og oppfordrer kvalifiserte kandidater til å søke ledig stilling hos oss, uavhengig av kjønn, etnisitet, religion og livssyn eller funksjonsnedsettelse. Tinn kommune er en IA-virksomhet og vi arbeider sammen for et godt og inkluderende arbeidsmiljø

Powered by Labrador CMS